Behalve wat facelifts en andere nieuwigheden heeft Hyundai ook twee hybride prototypes op de stand staan in Genève, beiden gebaseerd op de nieuwe Tucson. Zowel de 48V Hybrid als de Plug-In Hybrid maken kans op productie.
De 48V Hybrid kan je misschien wel kennen van een aantal salons terug, waar de aandrijving in alle stilte werd voorgesteld in de Hyundai i40 48V Hybrid. Een lithim-ion accu levert 48 volt aan een 14 pk sterke elektromotor. Dat extra vermogen zou volgens Hyundai voor een vermindering van 10 procent in het verbruik zorgen. Ook is het 48V hybridesysteem viermaal goedkoper om te produceren dan een full hybrid.
Iets verder gaat de Tucson PHEV concept die ook op de stand staat. Daar heeft Hyundai een lithium-polymeer accu in gemonteerd met een vermogen van 10,7 kWh. Die wordt gekoppeld aan een 68 pk sterke elektromotor. Die elektromotor gaat dan weer in samenwerking met de bekende 1.7 CRDi dieselmotor met 115 pk de wagen aandrijven. De overbrenging gebeurt daarbij via een gerobotiseerde DCT7-versnellingsbak. Hyundai maakt gewag van een CO2-uitstoot van 48 g/km.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année