De driecilindergekte is er ook bij BMW officieel ingeslagen. Na eerdere geruchten over een 1-reeks of zelfs een modelletje eronder met een driecilinder is hier nu de eerste concrete stap.
Zowel voor de diesel- als de benzinemotoren heeft BMW een driecilinder klaar, zodat ze aan elke vraag kunnen voldoen. Een driecilinder is maar magertjes zonder turbo. Daarom plaatst BMW er eentje op de 1,5 liter grote motor om zo tot een vermogen van minimaal 120 pk (en maximaal 225 pk) te komen, het koppel kan maximum 270 Nm bedragen voor de benzineversie, de diesel zou minimum 100 pk en maximum 180 pk en 300 Nm halen. De benzinedriecilinders zouden tot procent zuiniger zijn dan de huidige N20 viercilindermotoren.
Het aluminiumblok krijgt Valvetronic variabele kleppentiming en een compressieverhouding van 11.0:1. De architectuur is gebouwd met het oog op de modulariteit in de toekomst, vandaar ook de inhoud van 500cc in elke cilinder. Uiteraard is de motor bedoeld voor productiemodellen, waarbij de i8 Hybrid de eerste zou zijn met een driecilinder. Op termijn komt hij ook in het Mini-aanbod, in de 1-reeks en 1-reeks GT en ook de 3-reeks.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année