Dat er meer achter zit dan enkel sociale zekerheid en belastingen is duidelijk. Maar de bedrijfswagen is en blijft een vorm van fiscaal voordelig loon (dat in het arbeidscontract staat). Schaf die af en de werkgever zal het moeten compenseren met extra bruto loon. Dus een bedrijfswagen zorgt langs één kant voor minder inkomsten. Langs de andere kant, bedrijfswagens zorgen toch vooral voor inkomsten bij de grote bedrijven: BMW, Mercedes, VW, Audi, ... , hun officiële garages, de kleine zelfstandige onafhankelijke garage komt denk ik weinig in contact met lease-wagens. Bij de lease-maatschappijen zouden nog de grootste verliezen vallen. Zonder bedrijfswagens, zouden mensen gewoon kleiner/goedkoper rondrijden en dus nog steeds verzekeringen nodig hebben. Ik denk niet dat we zonder bedrijfswagens opeens een rush op openbaar vervoer gaan krijgen.
Ik denk dus niet dat het afschaffen ervan ons in de "hel en verdoemenis" zou storten met een groot verlies aan jobs, 't zou wel voor een verschuiving zorgen denk ik.
Trouwens wat je aanhaalt: onze extreme belasting op arbeid zorgt er net voor dat die bedrijfswagen zo populair is: een stuk loon die minder belast is.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année