Steven Nijs 21:46
Portrait de Steven Nijs

Philippe,

Dat is pakweg een halve liter meer verbruik dan zonder die batterij. Algemeen gemiddelde zegt niets als je niet weet hoeveel elektriciteit je moet bijladen. Elektriciteit is sterker naar boven gegaan dan de prijs van diesel.
Zelf heb ik een E300e, benzine dus. Als ik met een fluwelen voet rij kan ik net geen 40 kilometer doen in de zomer en 30 in de winter. Bij zeer rustig rijden kan ik een 22 kw/100 km halen in de zomer en een 30 kw/100 kilometer in de winter. Dan rijd ik ook zeer anticiperend met zo min mogelijk remmen, niet te zot accelereren,...
Wat ik altijd zo raar vind in die recensies is dat er precies gedaan wordt alsof de elektrische kilometers gratis zijn. Tussen 9 en 12 euro per 100 kilometer (bij "goedkoop" thuisladen) is vergelijkbaar met een diesel.
Dat alles zonder het dagelijks gedoe aan de lader, de kleinere koffer, de kleinere tank, het hogere gewicht van de auto. Enige positieve aan de zaak is dat de wagen 100 procent aftrekbaar is in de belastingen, ik geen inschrijvingstaks moest betalen en ook geen rijtaks. Ik kan nu pronken met mijn milieuvriendelijke wagen met een batterij vol zeldzame grondstoffen die na 10 jaar hopelijk niet kapot is en waar ik met een beetje geluk nog 70 procent ver mee kan rijden.

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités