Johan De Bruycker 16:39
Portrait de Johan De Bruycker

Er wordt wel veel gesproken over de nadelen van een plug-in hybride maar toch ben ik pro. Zelf eigenaar van een Ds 7 Crossback E-tense 4×4 zit ik nu op een gemiddeld verbruik van 2,2 l/100km. over ong. 19000 km. Ter verduidelijking deze heeft wel elektrische klimaatregeling (zelfs voor vertrek te starten terwijl nog netgekoppeld is) waardoor geen lek verbruik. Onze dagelijkse ritten zijn meestal beperkt tot een 30/40 km. waardoor deze vrijwel allemaal 100% elektrisch gereden worden. Grote reizen gaat het verbruik inderdaad naar een 7 l/100km. wat vergelijkbaar is met die Hyundai, maar bekijk eens wat het percentage van je grote ritten is t.o.v. je totaal aantal afgelegde afstand. Wie uitsluitend (heel) grote afstanden rijdt is evengoed af met een auto met ice techniek, maar de doorsnee burger zoals het merendeel van ons is heel goed af met een plug-in en zeker beter af met als met een rake hybride (niet plug-in) want daar zie ik het nut niet van in, daar ga je nooit of te nooit mee aan 2,2 l/100km. geraken. Leve de plug-ins want bij juist gebruik zuinig en geen laadstress bij grote afstanden.

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités