Er wordt wel veel gesproken over de nadelen van een plug-in hybride maar toch ben ik pro. Zelf eigenaar van een Ds 7 Crossback E-tense 4×4 zit ik nu op een gemiddeld verbruik van 2,2 l/100km. over ong. 19000 km. Ter verduidelijking deze heeft wel elektrische klimaatregeling (zelfs voor vertrek te starten terwijl nog netgekoppeld is) waardoor geen lek verbruik. Onze dagelijkse ritten zijn meestal beperkt tot een 30/40 km. waardoor deze vrijwel allemaal 100% elektrisch gereden worden. Grote reizen gaat het verbruik inderdaad naar een 7 l/100km. wat vergelijkbaar is met die Hyundai, maar bekijk eens wat het percentage van je grote ritten is t.o.v. je totaal aantal afgelegde afstand. Wie uitsluitend (heel) grote afstanden rijdt is evengoed af met een auto met ice techniek, maar de doorsnee burger zoals het merendeel van ons is heel goed af met een plug-in en zeker beter af met als met een rake hybride (niet plug-in) want daar zie ik het nut niet van in, daar ga je nooit of te nooit mee aan 2,2 l/100km. geraken. Leve de plug-ins want bij juist gebruik zuinig en geen laadstress bij grote afstanden.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 12 mois