Autosalon Brussel 2014: stijgend bezoekersaantal zorgt voor hoera-gevoel

Na 10 dagen, die voor de ene te kort en voor de andere te lang waren, sloot het autosalon in Brussel gisteren haar deuren. Met een bezoekersaantal van 583.000 personen werd een stijging genoteerd ten opzichte van vorige editie.

Het gaat om een lichte stijging, met 4 procent of 20.000 bezoekers. Toch is het voor organisator FEBIAC reden tot lichte euforie want de vorige jaren kende het salon een dalende trend in het aantal bezoekers. Dat het spook van de crisis er voor iets tussen zat, hoeven we je niet te vertellen. De constructeurs hebben dit jaar echter niks te klagen, want veel van de bezoekers vertrokken huiswaarts met een offerte op zak en dat belooft veel goed voor de verkoopscijfers in de komende weken en maanden.*

FEBIAC kijkt verder ook trots terug op het salon als een origineel dagje uit met familie en vrienden. Daarvoor deed de organisatie extra inspanningen, zoals het terras in Paleis 12 of de extra evenementen zoals de Jobs on Wheels infodag omtrent jobs in de autosector.

  • Op het autosalon wordt niet meer verkocht, er worden offertes opgemaakt die je dan laat omzetten in een aankoop bij de dealer. Op die manier worden impulsaankopen geminimaliseerd.

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités