Nieuwe Volkswagen Passat Variant geprijsd: dit kost de anti-SUV (2023)

Volkswagen Passat prijzen 2023

Volkswagen heeft een nieuwe Passat — of moeten we zeggen: een nieuwe Passat Variant. De iconische D-segmenter laat namelijk het sedansilhouet achter zich en kiest met volle overtuiging voor de breakvorm. Wat doet dat dan met zijn prijzen? Daar lees je hier alles over.

Je bent het vast al moe gehoord, dus dan zoeken we maar wat creatieve manieren om het te verwoorden. Wat dacht je bijvoorbeeld van een rijmpje: is het tegenwoordig geen SUV, dan telt het niet meer mee. Nu goed: zelfs in de carrosserievormen die niet meer meetellen, telt de ene nog net wat minder mee dan de andere. Kijk maar naar de Volkswagen Passat, die aan het einde van zijn vorige generatie al afscheid nam van de sedan en uitsluitend nog als break — of ‘Variant’ — verkrijgbaar werd. De gloednieuwe Passat doet daar nu nog een schepje bovenop want die is er vanaf het begin enkel als Variant, en nu weten we ook wat je daarvoor moet betalen.

Liever elegantie of sportiviteit?

Zo plaatst Volkswagen zijn nieuwe Passat Variant in de Belgische configurator vanaf 43.640 euro. Voor dat geld krijg je de break mee als ‘Style’, die meteen uitgerust wordt met bijvoorbeeld verwarmde voorzetels, een tablet van 12,9 inch voor het infotainment, automatische klimaatregeling in drie zones, adaptieve cruise control en parkeersensoren voor- en achteraan met een achteruitrijcamera. De ‘Elegance’- en ‘R-line’-uitrustingsniveau’s kosten dan weer respectievelijk 46.675 euro en 47.675 euro en pakken uit met zaken als een 15-inch infotainmentscherm, LED-Matrix-koplampen, massagezetels en een automatisch parkeersysteem. Het verschil zit vooral in de aankleding, waarbij de ‘Elegance’ wat — juist ja — eleganter is terwijl de ‘R-Line’ de nadruk legt op sportiviteit.

Volkswagen Passat prijzen 2023

Later volgt er volgens Volkswagen nog een goedkopere versie die ‘Passat’ zonder meer zal heten, al weten we nog niet wat die met de basisprijs zal doen. Dat is trouwens niet het enige waarop het wachten blijft, want voorlopig bieden alle versies de keuze uit slechts twee motoren. Zo krijgen ze standaard de 1.5 eTSI mildhybride op benzine mee met 150 pk, terwijl je voor een 2.0-liter dieselmotor met hetzelfde vermogen telkens zo’n 3.500 euro moet bijleggen. Later volgen er dus nog sterkere benzine- en dieselblokken, net als een potente plug-inhybride met zo’n 100 kilometer elektrisch rijbereik.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités