
De Duitse tuner Manhart laat zich weer opmerken. Met de ER 800 heeft het een strijdwapen op basis van de Mercedes-AMG E 63 S in handen waarmee het zonder blikken of blozen de Brabus 800 in het vizier neemt.
Manhart vertelt er al meteen bij dat het van plan is om maar vijf exemplaren te bouwen van zijn ER 800. Die vertrekken allevijf wel van de Mercedes-AMG E 63 S, en dus met 612 pk op basis van een 4.0 V8 met twee turbo’s. Door een gewijzigde turbo, intercooler en ECU-mapping wordt dat flink wat meer. Tel daar nog een carbon luchtinlaat en een hele uitlaatlijn bij, en het vermogen komt uit op een indrukwekkende 809 pk, het koppel op 1.070 Nm.

Daarmee komt Manhart op het speelterrein van Brabus, dat met de 800 eveneens een eigen interpretatie van de E 63 S in zijn aanbod heeft. De tuner uit Bottrop klokt af op 800 pk en 1.000 Nm, waardoor het psychologische overwicht nipt bij Manhart komt te liggen. Dat wil evenwel niets kwijt over acceleratiecijfers en topsnelheden.

Wel laat Manhart nog weten dat er stevigere keramische remschijven voor de vooras zijn, en twee manieren om aan de standaard luchtvering te sleutelen zodat de ER 800 20 tot 30 millimeter dichter tegen het asfalt ligt. Vooraan en achteraan monteert de Duitse tuner 21-duimsvelgen. Een zwart radiatorrooster en de goudkleurige stickerset maken het patserplaatje af.
Commentaires récents
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 2 mois
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 2 mois
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 5 mois
Officiel : la MG5 est un break électrique ! (2021)
Garde au sol plus élevée ? Au contraire, elle est très faible: 11,5 cm d'après MG...
Door Ponie Il y a 7 mois