De ontwikkelingsafdeling van Honda heeft een weegschaal aangeschaft en heeft daaruit besloten dat het gewicht van de modellen omlaag moet. Honda zal daarvoor investeren in productieprocessen waarbij de carrosseriepanelen rechtstreeks op het frame gelast worden. Daardoor kunnen overbodige bouten en verstevigingsmaterialen weggelaten worden. Vooral de kleinere modellen zullen in de nabije toekomst kunnen genieten van deze toepassing.
Dat het niet enkel bij een belofte blijft, moet de N Box bewijzen. Op één van de twee productielijnen wordt de lastechniek al gebruikt en zou de wagen 10 procent lichter worden. Hoe dat dan zit met de verschillen in verbruikscijfers tussen beide productielijnen van eenzelfde model wordt niet meegedeeld. Door de nieuwe productiemethode wil Honda de kostprijs van de productie terugschroeven, waardoor de wagens goedkoper aan de man kunnen worden gebracht. Dat is dan weer goed voor het plan van Honda om de opkomende Oosterse markten in te palmen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année