De huidige Sharan gaat maar liefst 10 jaar mee. Zelden nog gezien in autoland, maar nu is zijn vervanger er dus. De nieuwe Sharan meet 4,85 meter, dat is 22 cm langer dan de huidige. Hij is ook 9,2 cm breder geworden, maar wel 1,2 cm lager. De koffer meet 711 liter en kan vergroot worden tot een kolossale 2297 liter. Leuk detail is dat het design onder leiding stond van Walter de Silva.
De basismotor wordt de 2.0 TDI met 140(136) pk, die zou volgens Volkswagen de zuinigste in zijn klasse moeten zijn met een gemiddeld verbruik van amper 5,4 L/100km. Verder komt er nog een 1.4 turbobenzine met 150 pk, de 2.0 TDI met 170 pk en als topmotor de 2.0 turbobenzine met 200 pk en standaard DSG-automaat.
De Sharan komt er in typische VW-stijl als "Trendline", "Comfortline" en natuurlijk als "Highline". Alle Sharans hebben standaard airco en een radio/cd speler. Ook moet het makkelijker worden om de 7 stoelen te verwisselen met het "easy fold" systeem. Morgen, op het salon van Genève, krijgen we hem te zien.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 10 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année