Iedereen spreekt vooral over het design van de Toyota Prius

toyota-prius-2015-7

Een van 's werelds grootste autoconstructeurs. Het merk dat als eerste een hybride in de markt zette. Maar vandaag is Toyota vooral het gespreksonderwerp van de opvallend ontworpen Prius. Er zijn ongetwijfeld voorstanders, maar wij hebben die voorlopig nog niet ontmoet.

We begrijpen dat je wil opvallen in de grijze automarkt. Maar dat doe je vooral als kleiner automerk dat tegen de schenen wil schoppen van de gevestigde waarden. Kijk naar wat Kia of Hyundai tot enkele jaren geleden deden. Wat Tesla doet met haar interieur of wat Ssangyong doet met de Tivoli. Maar merken met een reputatie en marktaandeel als Toyota hebben dat niet meer te bewijzen. Die moeten gewoon auto's maken die hun klanten willen kopen. En of deze Prius aan die laatste voorwaarde voldoet, dat betwijfelen velen.

toyota prius 2015

Vooraan is de Prius ons nog het meest bekend. Achteraan lijken we wel bij het Mirai concept te staan. Langszij valt vooral op hoe lang de auto is, mede dankzij de hoge koffer en dito gestileerde daklijn.

Onder de kap nog steeds geen Plug-In Hybride zoals als alle andere merken, namelijk mét stekker. Wel de conventionele verbrandingsmotor met elektrische hulp waar de ene de andere oplaadt. Hoe zuinig hij is, net als andere cijfers, houden de Japanners voorlopig nog voor zich.

toyota prius 2015

Jammer genoeg zullen de pers-verantwoordelijken van Toyota op Frankfurt hun zegje niet hebben kunnen doen rond de nieuwe techniek, het nieuwe modulaire platform of hoeveel zuiniger hij procentueel geworden is. Ze hebben vooral de designers aan het woord moeten laten, want daar stelt iedereen zich vele vragen over.

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités