De Tsjechische constructeur Skoda legt de laatste hand aan zijn Fabia. De B-segmenter is aan zijn vierde generatie toe, die in de lente aan het grote publiek wordt voorgesteld.
We zouden het haast vergeten, maar de huidige Skoda Fabia werd al in 2014 voorgesteld. In die tijd is er veel gebeurd, waardoor de derde generatie Fabia op technologisch vlak wat achterophinkt vergeleken met zijn concullega’s: de Volkswagen Polo en Seat Ibiza.
De Duitser en de Spanjaard schakelden bij hun generatiewissel in 2017 bijvoorbeeld over naar het MQB A0-platform van de Volkswagen-groep. Daardoor konden ze bijvoorbeeld op vlak van rijhulp en connectiviteit aanpikken bij de modernste normen in hun segment. De Fabia moest echter voortroeien met de riemen die hij had.
Ruimer
Skoda kondigt nu aan dat de vierde generatie Fabia klaar staat in de coulissen en in de lente wordt voorgesteld. Nummer vier schakelt eveneens over op dat MQB A0-platform, waardoor hij dus niet alleen op vlak van rijhulp en connectiviteit een sprong voorwaarts maakt, maar ook qua ruimte. De koffer van de B-segmenter wordt bijvoorbeeld 50 liter groter. Onder de motorkap plannen de Tsjechen benzinemotoren, die combineerbaar zijn met een manuele bak of een DSG-versnellingsbak.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Daartegenover staat dat je capaciteitstarief de hoogte in gaat. Opladen van de wagen met de...
Door Maarten 3 uur geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Tof, en ik hou van Kia, maar is er in de picanto ook een hybride?
Door Rita 14 uur geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Mooie auto goede looks. Veel opties. Overweeg hem te gaan kopen. Alleen de prijzen in België...
Door Peter 16 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 1 dag geleden