De 911 is en was een beeldschone wagen, maar ook in 1965 een beetje duur voor onze portemonnee. Toen de productie van de 365 werd stopgezet, besloot men met een nieuw instapmodel te komen. Zo werd de Posche 912 geboren. Het ging om een volledige replica van de 911, maar dan zonder de 6-cilinder-boxer. In plaats daarvan gebruikten ze de 90pk sterke 1.6 viercilinder uit de Porsche 365. Van 0 naar 100 km/u gebeurde in meer dan 13 seconden, daarmee kon hij natuurlijk niet op tegen de meer dan 40pk sterkere 911's. Aan de andere kant woog de viercilinder van de 912 een stuk minder dan de zescilinder van de 911, waardoor hij lichtvoetiger door de bochten ging.
Lees meer
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 1 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 11 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 16 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 17 uur geleden