Begin volgend jaar zal de nieuwe generatie A6 haar debuut kennen. Daarmee gaat hij zijn vierde generatie tegemoet. En ondanks het feit dat we nog een jaartje weg zijn van de voorstelling, lekken al de eerste informatieve druppels. Zo zal het platform gebouwd worden met Audi TT technologie. Meer bepaald het lichte ASF II (Aluminum and Steel Spaceframe).
Het ASF II platform zou de basis moeten vormen van alle Audi's in de toekomst. De nieuwe A6 zal de spits afbijten. De net nieuwe A8 kreeg een afgeleide van het platform, die gebruikt een platform van bijna alleen aluminium.
Onder de kap zullen zich weer een hele resem motoren hun opwachting maken. Zo hebben we een 2.8 liter V6 met 190 pk. De topvariant is een een 4.2 liter V8, goed voor een bescheiden 350 pk. De S6 uitvoering zou haar V10 hebben moeten inwisselen voor een nieuwe generatie motoren, welke juist weten we nog niet. Daarnaast zijn er nog twee diesels in het gamma. Een 2.7 liter V6 met 190 pk en een 3.0 liter V6 met 240 pk.
Qua aandrijving zal het standaard allemaal op de voorwielen gebeuren. Grijp je naar de optielijst, dan zal je de quattro uitvoeringen kunnen aanvinken.
Via MotorAuthority
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 5 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Is dat nu zo moeilijk om die bullen gewoon even aan de kant te laten liggen tijdens het rijden, ook...
Door Mr Ponrow 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Wel het artikel lezen, of op zijn minst de context er bij geven. "Zo erg is gsm'en in de auto - als...
Door this 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Ben ik voor uniformiteit qua straffen? Ja absoluut. 2 weken je rijbewijs kwijt in Limburg en Oost-...
Door John 1 dag geleden