Naast de snelle versie van de Jaguar XF - de XFR (lancering voorzien in Detroit, begin januari), bevestigt moederbedrijf Tata dat er ook een XF Roadster & XF Coupé aankomen. De Roadster zal een iets kortere wielbasis krijgen dan de XF sedan, om de stijfheid van de open wagen te verhogen. Daarnaast krijgt hij een stoffen cabriodak. De Coupé gaat regelrecht de concurrentie aan met de BMW 3 Coupé en de Audi A5.
Beide Jaguars gebruiken de motorisaties van de XF sedan, bestaande uit de V6 benzine- en dieselmotoren en de V8 benzine, standaard met 300pk, als Supercharged worden dat er zelfs 420. Er wordt een duidelijk prijsonderscheid gemaakt met de XK Cabrio, zodat ze niet in elkaars klantenvijver vissen. De prijs zou rond de
£35.000 cirkelen. Voor een £5000 pond minder kan je in de toekomst een Coupé halen bij de dealer. Bedoeling is dat beide katjes in 2010 op de markt worden losgelaten. Tot slot geven we nog mee dat Jaguar ook broedt op een wagen in het segment van de Porsche Boxster, dat wil zeggen een tweezitsroadster, met budget rond de £40.000.
bron: AutoExpress
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 7 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Is dat nu zo moeilijk om die bullen gewoon even aan de kant te laten liggen tijdens het rijden, ook...
Door Mr Ponrow 23 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Wel het artikel lezen, of op zijn minst de context er bij geven. "Zo erg is gsm'en in de auto - als...
Door this 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Ben ik voor uniformiteit qua straffen? Ja absoluut. 2 weken je rijbewijs kwijt in Limburg en Oost-...
Door John 1 dag geleden