Eind deze maand trekt dé grootste tuningbeurs van de wereld haar deuren open. Op die SEMA zal het bol staan van unieke projecten. Zoals een klassiek gelijnde Ford GT40 die het hart krijgt van de nieuwe GT. Waardoor de analoge V8 plaats moet maken voor de digitale V6. Heiligschennis?
Uitlaatspecialist Magnaflow en kitkar-bouwer Superperformance bedachten alvast dit uniek project. Haal maar meteen terug adem, want het gaat hier niet over een échte klassieke GT40. Superperformance biedt namelijk replica's aan van de MkI GT40. Waar klanten veelal een V8 in die replica lepelen leek het beide bedrijven wel eens interessant om te zien of de moderne V6 van de nieuwe Ford GT goed past in het geheel.
Typisch Amerikaans laten ze het daar trouwens niet bij. De 3.5-liter V6 krijgt een stel grotere turbo's en - uiteraard - een unieke uitlaatlijn van Magnaflow. Het resultaat is dat de zowat 650 pk sterke V6 eerder richting de 700 pk zal neigen. Niet slecht, voor "maar" een V6. Op 30 oktober trekt de SEMA-show haar deuren open. Verwacht je deze maan dan ook nog aan een brok tuningsnieuws.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 12 uur geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 18 uur geleden
Rijtest: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D
Mijn asx 1.6 benzine 104.000 km is nu 12 jaar oud. Enkel naar de garage voor onderhoud. Het enige...
Door Prosper Cammerman 22 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Is dat nu zo moeilijk om die bullen gewoon even aan de kant te laten liggen tijdens het rijden, ook...
Door Mr Ponrow 1 dag geleden