Polestar heeft een sterkere, stoerdere variant van zijn elektrische ‘2’ voorgesteld. Klinkt dat nieuws je bekend in de oren, dan is dat geen toeval want de Zweden deden dat gewoon eerder al eens. Deze BST Edition 230 is in die zin meer van hetzelfde, maar dan in een ander kleurtje en nog zeldzamer.
Spoelen we even terug naar juni 2022, dan vinden we daar opmerkelijk nieuws uit de Polestar-stal. Zij pakten namelijk uit met een BST Edition 270 van de Polestar 2, een variant die teruggreep naar het opgepompte exemplaar waarmee het merk een jaartje eerder de Goodwood-heuvelklim trotseerde. Het resultaat was een Polestar 2 die zijn extra vermogen in de verf zette dankzij een knoert van een racing stripe; genoeg om alle 270 stuks als zoete broodjes te doen verkopen… Dus waarom zou Polestar dat trucje dan niet nog eens overdoen?
Zoek-de-verschillen
Maak dus kennis met de Polestar 2 BST Edition 230, een auto die eigenlijk niet bijster veel nieuws te melden heeft. Net als zijn 270-voorganger brengen de Öhlins-dempers deze BST Edition 230 namelijk 2,5 centimetertjes dichter bij de grond, terwijl een extra lipje onder de voorbumper en een setje zijskirts de ricer-look compleet maken. Op de flanken vind je opnieuw 21-inchwielen die aan de Polestar 1 moeten doen denken, met daarachter de vertrouwde Brembo-remmerij. Zelfs de optionele bestickering is terug van de partij, al ligt die wel op een nieuwe laklaag. Terwijl je de BST Edition 270 namelijk in wit of een soort blauwgrijs kon bestellen, krijg je deze keer de keuze uit Nebula-groen of Space-zwart.
Je had het waarschijnlijk al kunnen raden: ook onderhuids blijft alles herkenbaar. Zo beschikt de BST Edition 230 eveneens over 476 pk en 680 Nm koppel, waarmee zijn twee elektromotoren hem naar de 100 km/u brengen in 4,4 seconden. Een wakkere lezer merkte voorheen echter al op dat deze topversie van de Polestar 2 daarmee eigenlijk niet zo bijzonder snel is in vergelijking met andere EV’s, want de Tesla Model 3 Performance knipt daar nog een dikke seconde af. Dat is deze keer dus niet anders, al heb je met deze Polestar wel wat zeldzamer gerief in handen. Zijn oplage van 230 stuks maakt hem namelijk nog schaarser dan de 270-variant voor hem.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 10 min geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Is dat nu zo moeilijk om die bullen gewoon even aan de kant te laten liggen tijdens het rijden, ook...
Door Mr Ponrow 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Wel het artikel lezen, of op zijn minst de context er bij geven. "Zo erg is gsm'en in de auto - als...
Door this 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Ben ik voor uniformiteit qua straffen? Ja absoluut. 2 weken je rijbewijs kwijt in Limburg en Oost-...
Door John 1 dag geleden