Officieel: Hyundai i10 krijgt facelift, elektrische variant in de maak (2023)

Hyundai i10 facelift 2023

Hyundai geeft de kleinste knaap in haar gamma een subtiele opfriskuur. Die i10 facelift pronkt, tegen de trend in, niet met toegenomen elektrificatie maar wel met een opgefrist design, een grotere standaarduitrusting en een digitale instrumentcluster.

Vier jaar na zijn lancering geeft Hyundai de derde generatie i10 een kleine facelift. Die moet er voor zorgen dat de compacte stadswagen het nog even uit kan zingen tot zijn volledig elektrische opvolger het toneel mag betreden. Die zou al voor volgend jaar gepland zijn maar deze facelift doet ons vermoeden dat de lancering wel wat naar achteren kan geplaatst zijn. Hoe dan ook, tijd voor de facelift van de huidige i10! Wat is er zoal nieuw?

Zoek het in de verlichting

Het compacte A-segment staat onder extreme druk van de Europese regelgeving, waardoor het logisch is dat Hyundai niet al te gek gaat bij de update van deze i10 op benzine. De facelift introduceert een nieuw LED-lichtsignatuur voor- en achteraan en introduceert twee nieuwe lakkleuren (Meta Blue en Lumen Grey). Eenmaal aan het vernieuwen besloot Hyundai ook de 15-duims velgen te voorzien van een moderner design. Die groeien trouwens tot 16-duims als je opteert voor de i10 N-Line. Die krijgt, in tegenstelling tot de reguliere i10 ook nog op maat gemaakte bumpers, inzetstukken en rode accenten.

Hyundai i10 facelift 2023

Turen we even naar binnen, dan is dé grote update de instrumentcluster. De analoge klokjes worden buiten gesmeten en maken plaats voor een 4,2-duims digitaal exemplaar. Voortaan vallen er voor- en achteraan ook USB-C oplaadpunten te vinden. Het 8-duim infotainmentscherm blijft bestaan en biedt Android Auto en Apple Carplay aan. Naar Europese regelgeving krijgt ook de standaard veiligheidsuitrusting een serieuze boost. Denk aan een opgewaardeerde noodrem, een rijstrookassistent en een achterbankalarm dat moet vermijden dat een bestuurder iets of iemand achter laat op de achterbank bij het uitstappen.

Nog even door roffelen

Onder de motorkap neemt de facelift de torretjes braaf over. Het gaat dan over een 1-liter driecilinder met of zonder turbo. Goed voor 67 pk (96 Nm) in zijn atmosferische vorm en 100 pk (172 Nm) onder drukvoeding. De productie van de opgefriste i10 start vanaf april 2023 in de Hyundai-fabriek in Izmit, Turkije. Leveringen worden verwacht vanaf de tweede helft van het jaar.

Hyundai i10 facelift 2023

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws