Dat het al lang niet meer de chauffeur is die de wagen bestuurt maar wel de electronica, hoeven we je niet meer te vertellen. Volvo gaat nu een stapje verder met Cyclist Detection.
Het systeem bestaat uit een radar en een camera. De eerste legt de positie van een object vast, de andere identificeert het object. Beide camera's zijn gericht op de vooropliggende weg. Een processor rekent constant na wat de bewegingen van de fietser of voetganger zijn. Als die opeens voor de wagen terecht komt, herkent het systeem het gevaar en zal het de wagen afremmen. Ongelukken zullen - voor zover ze niet vermeden kunnen worden - minder pijnlijk aflopen voor de zwakke weggebruiker.
Het systeem is productieklaar en wordt vanaf mei beschikbaar voor zowat het hele gamma, behalve de XC90.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 35 min geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Wel het artikel lezen, of op zijn minst de context er bij geven. "Zo erg is gsm'en in de auto - als...
Door this 22 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Ben ik voor uniformiteit qua straffen? Ja absoluut. 2 weken je rijbewijs kwijt in Limburg en Oost-...
Door John 22 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Mijn anti-spam,internet filter vind die website maar fishy ..... ik kan er dus niet naartoe
Door Jan 1 dag geleden