Omdat sommigen de Rapide niet snel genoeg vonden neemt Aston Martin de Rapide S mee naar het salon van Genève. Een wagen die vooral zal scoren bij rappers en tandartsen.
Waarom tandartsen vraag je je af? Het grootste onderscheid tussen de gewone Rapide en de S-variant is de gapende muil vooraan. Dit leidt tot watertanden bij de menig tandarts. Verdere aanpassingen aan het uiterlijk blijven minimaal al kan je de Rapide S nog aankleden met een Carbon pakket.
Motorisch biedt de S wel een pak meer. En dat "pak" kan je letterlijk nemen. Zo puurt Aston Martin zo maar eventjes 82pk meer uit de zes liter grote V12. Deze levert nu 558 pk en 620 Nm. Ter vergelijking, een Porsche Panamera Turbo S doet het met 550 Pk en 750 Nm koppel.
Op papier is de Rapide S met zijn 0 naar 100 km/u tijd van 4,9 seconden wel trager dan de Panamera (die doet het in 3,8 seconden). Maar goed, op papier worden geen stoplichtsprintjes gereden. De CO2 uitstoot van de Rapide S bedraagt 332 g/km.
Het interieur ondergaat geen opmerkelijke veranderingen.
Wat je voor een Rapide S kwijt bent is niet bekend.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 25 min geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Is dat nu zo moeilijk om die bullen gewoon even aan de kant te laten liggen tijdens het rijden, ook...
Door Mr Ponrow 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Wel het artikel lezen, of op zijn minst de context er bij geven. "Zo erg is gsm'en in de auto - als...
Door this 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Ben ik voor uniformiteit qua straffen? Ja absoluut. 2 weken je rijbewijs kwijt in Limburg en Oost-...
Door John 1 dag geleden