Laat ons er geen doekjes om winden, de Honda CR-Z is niet de meest spectaculaire wagen die we in Genève tegenkwamen. In tegendeel, eigenlijk viel hij wat tegen. Vooral op papier dan. Want bij een sportieve hybride met een relatief hoog verbruik en een sprint naar 100 in amper 9.7 seconden spreek je eerder van een slome doorsnee wagen. Maar goed, hij ziet er wel sportiever uit dan de Prius en het aantal zitjes zet ook aan tot de catagorisering ervan.
Blijkbaar zijn wij niet de eerste met die bemerkingen, want ook de Amerikaanse divisie van Honda was alles behalve overtuigd van de plannen op papier. De Amerikanen zouden volgens hen destijds geen nood hebben aan een hybride sportcoupé. Het project werd zelfs tot tweemaal toe afgeblazen. Maar de spreekwoordelijke derde keer goede keer was voorzien van een testrit. En die testrit was blijkbaar hemel en aarde in de Japanner. Want de Amerikanen waren verbaast door de charme en leuke rijgedrag. Het wordt dus een must om deze op onze rijtestlijst te zetten.
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 20 uur geleden
Officieel: Maxus eUNIQ6 is grote elektrische SUV voor relatief klein geld (2023)
Dat de batterij per jaar 12% verliest neem je maar met een schep zout. Trouwens je hebt 8!!! jaar...
Door Ronny 22 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 1 dag geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 2 dagen geleden