Renault heeft de prijslijst van zijn zuiver elektrische Mégane E-Tech bekendgemaakt. De auto wordt verkrijgbaar in vier verschillende uitrustingsniveaus en kan zich — zoals verwacht — qua prijs meten aan zijn Duitse concurrent: de Volkswagen ID.3.
Na vele jaren van Zoe-dominantie heeft Renault een nieuwe middenklasse-EV: de Mégane E-Tech. Hoewel die de Zoe voorlopig nog niet vervangt — en de reguliere Mégane trouwens evenmin — moet de elektrische auto toch diverse doelgroepen aanspreken met zijn verschillende vermogensversies, batterijcapaciteiten en uitrustingsniveaus. Dit zijn de prijskaartjes die daarbij horen.
Van Equilibre tot Evolution
De Mégane E-Tech wordt verkrijgbaar in vier uitrustingsniveaus. De goedkoopste, de Equilibre, kost je minstens 35.200 euro en biedt meteen een mooie standaarduitrusting. Die bestaat onder andere uit lichtmetalen velgen, cruise control, parkeersensoren en een infotainmentsysteem van 9 inch.
De Techno van 38.200 euro voegt daar automatische airco, verwarmde voorzetels, een scherm van 12 inch en licht- en regensensoren aan toe en de Iconic maakt het aanbod compleet met elektrisch verstelbare massagestoelen en two-tone lakafwerking voor 43.200 euro. De Evolution ER is een buitenbeentje: die kost 41.200 euro en biedt de uitrusting van de Equilibre, plus automatische airco, licht- en regensensoren, het scherm van 12 inch en standaard een grotere batterij.
Keuzestress
Over de batterijen gesproken: de Equilibre, Techno en Iconic bieden telkens de keuze uit een accu van 40 kWh of eentje van 60 kWh. De eerste optie geeft je 300 km rijbereik terwijl de grotere batterij goed is voor 470 kilometer. Als je de kleine accu kiest krijg je trouwens een vermogen van 130 pk en bij de grotere batterij is dat meteen 218pk, behalve bij de Evolution ER. Dit uitrustingsniveau combineert namelijk als enige de zwakkere motor met het grotere accupakket.
De goedkoopste Mégane E-Tech met 60 kWh-batterij is echter nog steeds de Equilibre: die kost dan 40.200 euro. Elke Mégane met grote accu kan ook meteen snelladen, al varieert de snelheid naargelang de versie die je kiest van 85 kW tot 130 kW. Mégane E-Techs met de kleinere batterij krijgen standaard geen snellaadmogelijkheid tenzij je bijbetaalt of een duurder uitrustingsniveau kiest.
En de concurrentie?
Met een startprijs van 35.200 euro plaatst de Mégane E-Tech zich net iets boven de Volkswagen ID.3, die 34.420 euro moet kosten. De Duitser biedt echter in zijn basisversie een grotere batterij en meer vermogen, en kan meteen snelladen tot 50 kW. Ook bij de ID.3 moet je echter bijbetalen om toegang te krijgen tot de volle laadsnelheid van 150 kW. De Mégane E-Tech biedt daarentegen een iets ruimere standaarduitrusting, dus beide modellen kennen prijstechnisch hun voor- en nadelen.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 6 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 20 uur geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 1 dag geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 1 dag geleden