Eerder moest Hyundai de WLTP-actieradius van de Kona EV naar beneden bijstellen omdat ze te lang in de zuinigere stadsfase zou blijven tellen. Nu mag Hyundai die radius weer omhoog schroeven vanwege een andere aanpassing.
Hyundai voerde namelijk een update door aan de Kona EV, waardoor die in zijn beide accuvarianten opnieuw ongeveer het originele rijbereik haalt.
acht procent erbij
Na de update haalt de Kona EV met 39 kWh-batterij 305 kilometer ver komt, de 64 kWh-versie rijdt zelfs 484 kilometer ver. Dat is een toename van 8 procent, of respectievelijk 16 en 35 kilometer verder dan voordien. Het zijn percenten maar het maakt het verschil tussen wel of niet nog even langs de sportclub rijden alvorens je bijlaadt.
Aan de driefasenstekker laadt de Kona in 4u50 of 7u25 op, aan de 100 kW snellader neemt het bij beide wagens 54 minuten in beslag.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
...en wat ga je met dat enorme vermogen aanvangen in de file?
Door Wim Verhaegen 8 uur geleden
Juich, oldtimerliefhebber: Gent en Antwerpen laten je straks weer gratis binnen in de LEZ
Zoals je in het artikel kan lezen, gaat het om een wijziging die de Vlaamse Overheid uitgewerkt...
Door Joram 11 uur geleden
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Als je autofans genoeg sponsort, denk ik dat ze voor jou ook wel een artikeltje willen schrijven ;)
Door this 14 uur geleden
Mazda CX-60 (2024) diesel of PHEV: de ultieme Sahara-test
Ook eigenaar ve CX-60 phev, en zo te lezen wordt de aanstaande trip naar Turkije wel spannend hoe...
Door Ruzi 23 uur geleden