Op de thuismarkt heeft Cadillac de CT5 vanonder het doek gehaald. Dat is de opvolger van de CTS en gaat ook in ons land proberen klanten weg te snoepen van BMW 5 Reeks co. Voor als je echt, echt ,echt... een iets anders wilt.
Want jawel, Infiniti mag dan wel wondenlikkend Europa verlaten, tot op de dag van vandaag kan je via een officiële dealer in België een Cadillac kopen. Zonder twijfel komt deze CT5 eveneens naar Europa. Te meer omdat dit naast mastodont Escalade en limousine CT6 de meest Europees getinte auto in haar aanbod zal worden.
Middenklasse
Te beginnen met de afmetingen die deze CT5 ruwweg in het segment van de Mercedes E-Klasse, BMW 5 Reeks en Audi A6 doen vallen. Al kan je de Alfa Romeo Giulia ook wat als een rivaal zien. Cadillac laat haar auto's namelijk altijd wat tussen twee segmenten vallen. Of iets correcter; in Amerika zijn de segmenten gewoonweg iets anders bemeten (kijk maar naar een Europese pick-up versus een Amerikaanse pick-up).
Uiterlijk ging Cadillac voor een opvallend sportieve carrosserie. Met vooraan een kwade aanblik, scherpe lijnen rondom en achteraan die typerende rechtopstaande bips van het merk. De C-stijl, die krijgt dan weer een speciaal knikje. De Hofmeister-knik van Cadillac, zeg maar. Achterop - afhankelijk van de motor voorin - uiteraard een plaatje met het aantal newtonmeters van de auto. Cadillacs nieuwe nomenclatuur. Hate it or love it.
2-liter of V6?
Belangrijk voor Europese is klanten is het feit dat deze CT5 op het doorontwikkelde Alpha-platform staat. Een platform dat ze ook gebruiken onder de CT6. Daardoor is er niet enkel plaats voor achterwiel- of vierwielaandrijving maar ook voor een 2-liter turbobenzine. Rij je jouw Caddy liever met V6 benzine? Dat kan ook. Want het Amerikaanse merk beschikt ook over een twinturbo 3-liter V6.
Met zulke motoren zal deze Cadillac heus geen verkoopstopper worden in België maar als de prijs kan sparren met die van de Duitse drie, dan zal er sporadisch wel eentje over de toog gaan. En meer, moet dat soms niet zijn.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 10 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 1 dag geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 1 dag geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 1 dag geleden