De zoveelste bekende constructeur die failliet ging omdat hij te klein was, krijgt vers geld toegestopt.
Wiesmann is zo oud als ikzelf. Alleen heb ik het geluk gehad minder failliet te gaan dat de kleine constructeur. Want sinds de oprichting van de Duiste autobouwer ging er weinig van een leien dakje, tot het onvermijdbare faillissement in 2014.
Sindsdien is Wiesmann in gesprek geweest met een aantal potentiële investeerders. Nu maakt Wiesmann bekend de contracten te hebben ondertekend met Berry en Anita Tatalovic, twee Britse investeerders. Friedhelm Wiesmann zelf bevestigt daarmee de geruchten die al een tijdje de ronden deden.
De Duitse constructeur zou volgend jaar al opnieuw de productie gaan opstarten. Welke wagens dat zullen zijn en in welke vorm valt nog af te wachten.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
...en wat ga je met dat enorme vermogen aanvangen in de file?
Door Wim Verhaegen 6 uur geleden
Juich, oldtimerliefhebber: Gent en Antwerpen laten je straks weer gratis binnen in de LEZ
Zoals je in het artikel kan lezen, gaat het om een wijziging die de Vlaamse Overheid uitgewerkt...
Door Joram 9 uur geleden
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Als je autofans genoeg sponsort, denk ik dat ze voor jou ook wel een artikeltje willen schrijven ;)
Door this 12 uur geleden
Mazda CX-60 (2024) diesel of PHEV: de ultieme Sahara-test
Ook eigenaar ve CX-60 phev, en zo te lezen wordt de aanstaande trip naar Turkije wel spannend hoe...
Door Ruzi 21 uur geleden