Eind vorig jaar presenteerde McLaren de Elva, een tot 399 exemplaren gelimiteerde tweezits-barchetta. De Britten willen nu de productieaantallen aanpassen en minder exemplaren bouwen.
“Onze klanten willen een veel exclusievere Elva dan de 399 exemplaren die we initieel gepland hadden, dus houden we het nu bij 249 stuks”, zo klinkt het bij McLaren. Een perfect businessplan natuurlijk, voor een nieuwe telg in de Ultimate Series van de Britten, waar ook de Senna, Speedtail en P1 een hoofdrol in spelen.
En het plaatje klinkt ook perfect: de auto is een eerbetoon aan de McLaren-Elva M1A, een tweezitter uit de jaren 60. Een 4.0 V8 van 804 pk, het vermogen dat integraal naar de achterwielen gaat en een uitgekiende aerodynamica? Reken maar dat de kandidaat-kooplustigen klaarstaan om elk zowat 1,5 miljoen euro op te hoesten.
Alleen... blijkt dat volgens Autocar niet helemaal het geval te zijn: McLaren zou de vraag overschat hebben en dus moeite hebben om 399 stuks van deze Elva te kunnen slijten. Concurrenten als de Aston Martin V12 Speedster zijn bijvoorbeeld beperkt tot 88 exemplaren, de Ferrari Monza SP1 en SP2 tot 250 exemplaren elk.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
...en wat ga je met dat enorme vermogen aanvangen in de file?
Door Wim Verhaegen 2 uur geleden
Juich, oldtimerliefhebber: Gent en Antwerpen laten je straks weer gratis binnen in de LEZ
Zoals je in het artikel kan lezen, gaat het om een wijziging die de Vlaamse Overheid uitgewerkt...
Door Joram 5 uur geleden
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Als je autofans genoeg sponsort, denk ik dat ze voor jou ook wel een artikeltje willen schrijven ;)
Door this 8 uur geleden
Mazda CX-60 (2024) diesel of PHEV: de ultieme Sahara-test
Ook eigenaar ve CX-60 phev, en zo te lezen wordt de aanstaande trip naar Turkije wel spannend hoe...
Door Ruzi 16 uur geleden