In de VS biedt Ford al jaren de big daddy van de pick-ups aan; de F-150 Raptor. Dringend tijd dus om zo'n Raptor naar onze contreien te halen, in een iets meer Europees vriendelijke versie gebaseerd op de Ranger. We zullen je alvast 6 redenen geven Ford...
We bekennen, op de redactie hebben we een zwak voor de F-150 Raptor. Echter begrijpen we dat zo'n gigant gewoon niet thuis hoort op onze Belgische wagen. Al neemt dat niet weg dat je er soms ééntje kan spotten (met dank aan de grijze import). Maar wat als Ford nu de kleinere Ranger pick-up zou gebruiken als basis voor een Europese Raptor? Wel, bij Ford geven ze zelf toe dat, als ze er een solide business case van kunnen maken (lees: geld mee verdienen), het niet ondenkbaar is.
Tijd dus om de knapen bij het merk met de blauwe ovaal over de streep te trekken. We geven alvast 6 redenen waarom wij wachten op de Ranger Raptor.
1: De pick-up is geen werkpaard meer
Wat hebben de F-150 Raptor en Mercedes-AMG G 63 6x6 met elkaar gemeen? Het zijn beide in fundament werkpaarden die zo omgebouwd zijn dat de rijke elite er mee wilt rondtoeren. Maak je dus een pick-up 'exclusief' genoeg, dan zal er altijd een markt voor zijn. Daarenboven, merken zoals Ford en Nissan tonen al een tijdlang aan dat pick-ups best aardig kunnen rijden.
2: De Ranger heeft potentieel
Laten we meteen verdergaan op het einde van onze eerste reden. De Ranger is één van de strakst sturende pick-ups op de markt. Er zit dus nog wel wat potentieel onder om het geheel wat strakker te trekken en sneller te make . Met bijvoorbeeld de 2.3-liter Ecoboost vanuit de Focus RS en Mustang. Goed voor zo'n 350 pk in de Ranger Raptor. Snel zat, en sociaal Europees aanvaard. Al zeggen we geen nee tegen de V8 vanuit de Mustang...
3: De naam, luister dan!
Ranger Raptor, Ranger Raptor, Ranger Raptor... Herhaal het tien keer en het rolt van je tong alsof je nooit anders hebt gekend. Geef toe, Ranger Raptor klinkt 'tig malen beter dan G 63 AMG 6X6. Oké, nog één keer, Rangerrrr Raptorrrr.
4: Omdat Mercedes een rivaal nodig heeft
Binnenkort komt Mercedes op de proppen met een pick-up. Kans is dus reëel dat de Duitsers op de markt komen met een AMG-derivaat. Net zoals met de Mustang is het dus aan Ford om te bewijzen dat ze voor de helft van de prijs gelijkwaardige prestaties kunnen bieden.
5: Je geraakt hem heus kwijt in de VS
Geloof het of niet Ford, maar niet elke Amerikaan heeft nood aan een pick-up met de lengte van de Brusselse binnenring. Beslis je dus om de Ranger Raptor te produceren, dan vind je bijna zeker ook een afzetmarkt op eigen continent. Zuid-Amerikanen zullen hem ook smaken, daar zijn we zeker van. Dus je moet geen vrees hebben té weinig modellen te produceren.
6: Omdat er bij Ford potente voertuigen ontbreken
Oké, buiten de Mustang, Fiesta ST, Focus ST, Focus RS, 240 pk sterke Mondeo en GT... wat blijft er nog van potent gerief over bij Ford? Juist ja, armzalig is het bij de Ford-dealer tegenwoordig. Om die tekortkoming recht te zetten heeft Ford dringend nood aan de Ranger Raptor. Nogmaals, de Rrrrrangerrrrr Rrrraptor...
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 13 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 1 dag geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 1 dag geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 1 dag geleden