Goed, het is niet de definitieve versie van de Astra GTC, maar mits wat verbeelding heb je hem zo voor je staan. Met deze wagen toont Opel de volgende stap in het Astra-aanbod, de driedeurs-coupé. Net zoals bij de vorige generatie zal deze een afwijkende daklijn vertonen ten opzichte van het vijfdeursmodel. Met zijn 4,46 m lengte vormt hij de ideale compacte coupé.
Het lijnenspel in profiel bezorgt hem volgens Opel een ideale spanning die je ook terugvindt bij een sprinter. Vooraan werken LED-strips de koplampen af, achteraan zijn de units één en al LED. Onder de kap van deze GTC Paris vinden we een 2.0 Turbo, die in het productiemodel bovenaan het gamma terug te vinden zal zijn. Een vermogen van zowat 300 pk is daarbij niet uit de lucht gegrepen. Een plaatsje lager zullen we een 1.6 Turbo met 210 pk terugvinden, net genoeg om de Golf GTI de baas te kunnen.
Een gereviseerd chassis en verbrede sporen zorgen voor een pure wegbeleving. Ook krijgt de GTC Paris alvast een elektronisch sperdifferentieel mee, naast een HyperStrut-ophanging vooraan. Dat laatste is er vooral om met het hoge vermogen om te kunnen en torque steer tegen te gaan.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 6 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 20 uur geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 1 dag geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 1 dag geleden