Sinds de invoering van de gepersonaliseerde nummerplaten in 2014 wist het folietje al 19 miljoen euro in de kassa van de federale overheid te brengen. Niet gek als je weet dat er maandelijks gemiddeld zo'n 470 aanvragen zijn.
Een compleet succes, de gepersonaliseerde nummerplaat. Dat blijkt uit cijfers die minister van mobiliteit François Bellot (MR) deelde met de kamer. Want sinds de invoering - in 2014 - brachten de platen al 19 miljoen euro op. Het succes kende even een dipje toen de overheid - wat kort door de bocht - besliste om de prijs eind 2015 op te trekken van 1.000 euro naar 2.000 euro maar sinds eind 2017 staat de prijs terug vast op 1.000 euro.
Het resultaat is dat de aanvragen weer stevig stegen. Want werden er tijdens de 'dure periode' zo'n 141 per maand aangevraagd, dan staat de maandelijkse teller tegenwoordig op een stevige 470. Denk daar maar eens over na... 470 mensen per maand gaan naar de DIV om een 'SONJA-1', 'WLTPLOL' of 'JEFKE' aan te vragen.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden