Renault plaatst één van zijn meest veelbesproken modellen in de catalogus: de zesde generatie van de Espace. Dat is namelijk voor het eerst een SUV, wat er in essentie een soort ‘Grand Austral’ van maakt. De vraag is dus: wat moet je daarvoor bijbetalen?
Een drietal weken geleden kregen we het nieuws te horen: de MPV is officieel dood. Toen stak de stamvader van de monovolume, de Renault Espace, namelijk de witte vlag finaal in de lucht en trok hij met zijn zevenzits staart tussen de benen richting het SUV-kamp. Het gevolg was dat de Espace-naam verscheen op een auto die in essentie niet veel meer was dan een verlengde Austral, al kreeg die daardoor wel weer zeven zitplaatsen. Nu weten we ook hoeveel je daarvoor moet bijleggen.
Altijd als hybride
Renault parkeert de Espace namelijk in zijn configurator vanaf 43.900 euro, ongeacht of je het model bestelt met vijf of met zeven zitplaatsen. Voor dat geld krijg je de Espace mee als ‘Techno’ waarbij je meteen 19-inchvelgen, LED-koplampen, een uitgebreid Android-infotainmentsysteem, cruise control en parkeersensoren rondom meekrijgt. Daarboven staat de sportief getinte ‘Esprit Alpine’ voor 46.900 euro, die daar onder andere 4Control-vierwielsturing, LED-achterlichten en 20-inchvelgen aan toevoegt en de ‘Iconic’ werkt het plaatje voor 48.900 euro af met elektrische, verwarmde voorzetels, een 360°-parkeercamera en lederen bekleding. Iedere Espace wordt bovendien standaard voorzien van de 200 pk sterke full hybrid-aandrijflijn.
Vergelijk je dat met de prijslijst van de Austral, dan zie je dat die al begint bij 31.800 euro. Dan krijg je de kortere SUV echter in het ‘Equilibre’-uitrustingsniveau, dat niet verkrijgbaar is voor de Espace. Als ‘Techno’ begint de Austral dan weer bij 34.300 euro en dan is de uitrusting gelijkaardig aan de basis-Espace op de motor en wat losse opties na, zoals een elektrische achterklep, het Safety Pack en een knappere basiskleur. Vink je die allemaal aan en voeg je er de E-Tech-aandrijflijn toe, dan kost je Austral 40.370 euro ofwel 3.530 euro minder dan de Espace.
De moeite waard voor een goed uitgeruste zevenzits SUV? Laat het ons weten in de comments!
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 40 min geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 17 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 18 uur geleden