De coronacrisis slaat ook stevig toe bij sportwagenconstructeur McLaren. Door de sterk teruggevallen vraag en het stilgelegde Formule 1-seizoen staan er bij de Britse constructeur 1.200 banen op de tocht. In totaal werken er bij McLaren zo’n 4.000 mensen.
Door de coronacrisis is de vraag naar McLaren-sportwagens zo goed als stilgevallen. Tegelijk ligt ook het Formule 1-seizoen stil. De Britse constructeur heeft zoveel mogelijk geprobeerd om kosten te besparen en ontslagen te vermijden, maar ziet zich nu toch genoodzaakt om banen te schrappen.
In totaal werken er bij McLaren zo’n 4.000 mensen en komen er 1.200 banen op de helling te staan. Het gaat om jobs in verschillende afdelingen bij de constructeur. Ook bij de Formule 1-afdeling, waar normaal een 800-tal mensen werken. Daar verdwijnen nu 70 banen, ofwel bijna 1 op de 10 jobs. Ook de recent goedgekeurde verlaging van het budgetplafond in de Formule 1 zal een impact hebben in Woking.
Recente reacties
Mazda CX-60 (2024) diesel of PHEV: de ultieme Sahara-test
Ook eigenaar ve CX-60 phev, en zo te lezen wordt de aanstaande trip naar Turkije wel spannend hoe...
Door Ruzi 10 uur geleden
Rijtest: BYD Han 88 kWh - Kijk goed, Mercedes (2023)
Wat de meeste testverslagen vergeten te vermelden is dat je, door die gimmicks aan de achterzetels...
Door JAN VBK 1 dag geleden
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Test: Peugeot E-2008 Facelift (2024)
als je dit stuk omgebouwde ice wagen aan die prijs koopt zit er echt wel heel veel vijzen los in...
Door kevin 2 dagen geleden