Drie jaar na het openen van de fabriek die moest instaan voor de productie van de Ghibli en Quattroporte kan Maserati met trots zeggen dat er al 100.000 stuks van de band rolden. Of het voor de wind gaat bij het Italiaans merk?
De Ghibli en laatste generatie Quattroporte zijn een succesverhaal voor Maserati, met voor een groot deel dank aan de Chinese markt. In 2013 opende het bedrijf de Avv. Giovanni Agnelli Plant (AGAP) in Italië, drie jaar later werden er al 100.000 wagens geproduceerd. Geen zielige nummers voor een exclusief merk als Maserati.
Naast de AGAP-fabriek heeft Maserati ook nog een productielijn in Mirafiori (Turijn) voor de Levante en eentje in Modena voor de GranTurismo en GranCabrio. Tegen 2018 hoopt het merk jaarlijks 75.000 stuks te bouwen en met de Levante kan dat wel eens best mogelijk zijn.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 20 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden