Toch nog een Porsche instapmodel?

Komt er toch nog een Porsche instapmodel onder de Boxster? Een tijdje geleden hebben ze het idee nog in de koelkast gestoken maar nu zegt Porsche CEO Matthias Müller dat het model wel degelijk in de ontwikkelingsfase zit. Er moet zelfs al een test zijn geweest met een focus groep. Timing is het enige grote probleem zegt hij: "Wanneer is het het juiste moment? Nu? Binnen drie jaar? Zes of zeven jaar?"

Het model was in de koelkast gestoken wegens de economische crisis. Het instapmodel zou 550 Spyder noemen, naar de legendarische 550 Spyder uit 1953 (waar James Dean in gestorven is). Müller voegde er nog aan toe dat als het model enig risico zou zijn voor het merk imago (nvdr: *kuch* Cayenne *kuch*) dat het terug het vriesvak invliegt. Bestuurslid Bernhard Maier zei dat er helemaal geen haast achter zit en dat ze nu de nieuwste modellijn in hun geschiedenis hebben. Als de 550 Spyder toch nog een groen licht zou krijgen zou het een 3-tal jaren duren eer hij in productie gaat.

Een ander interessant weetje is dat CEO Müller meerdere malen heeft verklaard dat er een Boxster met een 4 cylinder motor aankomt. Volgens de geruchten zou het een 2,5l zijn die d.m.v. een turbocharger 365 pk zal opbrengen.

MotorAuthority

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
Yvesw 19:17
afbeelding van Yvesw

Nadat veel klanten hun 911 afzeggen en zelfs terugsturen is het mss geen slecht idee om een nieuw instapmodel uit te brengen. Dan kunnen de oude 911 gebruikers overstappen op een boxster zonder zich te moeten schamen dat ze "maar" het instapmodel hebben...

Techno Patat 19:48
afbeelding van Techno Patat

Oej, ik moet dringend mn bokster kennis bijschaven! Ik dacht dat die al 4-cilinders hadden!
Persoonlijk heb ik het al niet voor kleine porsches! Laat staan nog kleinere!

Een Porsche is de naam porsche niet waard onder de 911 S! Net zoals een mercedes geen Benz is onder de 3l en 6cilinders ( 5 zoals in de c30cdi mag ook nog) en een BMW geen bmw is onder de 200 pk! Maarja, gezien de vele .18/20d's en .200cdi's sta ik daar dus redelijk alleen in...

@yves: daarvoor bestaat de cayman toch?

Anonieme gebruiker 20:10
afbeelding van Anonieme gebruiker

Als echte BMW's en Mercedessen minstens 6 cilinders, 3 liter en 200 PK moeten hebben, dan zijn er niet veel echte meer. Zeker wanneer downsizing om de uitstootnormen te respecteren meer en meer 2 liters en 4 cilinders opleveren (ook in een 525d of 250 CDI). Niets mis mee, want deze hebben koppel en vermogen te koop. Trouwens, de Cayman is geen instapmodel maar een coupe variant van de Boxster. Ook niets mis mee, Porsche is geen Ferrari of Lamborghini...

Techno Patat 20:37
afbeelding van Techno Patat

Mensen die deze site wat volgen zouden moeten weten dat ik iets heb tegen minderwaardige cliché's! Ik heb dus niets met de kappersoordelen! Integendeel! Het zijn allemaal leuke auto's! En de 250cdi enz zijn zeker goede en leuke auto's! Maar bij mij persoonlijk (PERSOONLIJK) is het concept van een BMW en Mercedes nog iets dat je uit hun geschiedenis moet kunnen doortrekken!

En hoeveel 4 cilinder motoren had Mercedes in hun grote auto's?
En hoeveel van de legendarische bmw's hebben minder dan 200pk?
Welke Porsche is de meest gekende?

Dat is nu eenmaal mijn idee! Ik en grote Mercedes fan, en ik respecteer iedere koper van een 2l! Maar voor mezelf is de regel duideliijk: de Mercedes die op mijn erf komt te staan is er eentje die je kan uit de geschiedenisboeken kunt halen! En als dat betekent dat ik moet sparen tot mn 50e dan zij het zo! Maar mn eigen Mercedes wordt er eentje waar ik met opgeheven hoofd kan naar kijken en zeggen: dit is nu een echte Benz zoals Karl er trots op zou zijn!

Anonieme gebruiker 23:45
afbeelding van Anonieme gebruiker

De meest legendarische modellen van BMW of Porsche zijn niet meteen PK of CC monsters. Deze merken kijken met trots terug op de 2002 en 356 waarmee ze hun naam en faam hebben gemaakt. De meest legendarische Mercedes is wellicht de 300 SL Gullwing van 1954, qua vermogen en aantal zuigers voldoet hij aan de norm, maar als ge daar voor wilt sparen moet men wachten tot men 150 jaar oud is. Hier hebben de 6 cilinder Mercs anno 2012 niet veel meer mee uitstaande... Elke tijd heeft zijn zeden en gewoonten en vandaag gaan er steeds minder grote cylinderinhouden zijn maar dat hoeft daarom niet minder authentiek te zijn.

Kenny 20:55
afbeelding van Kenny

Amen to Waxweazel :-) Zolang het blok achteraan ligt, het een boxer is en de bodemspeling niet hoger is dan een halve meter is het een echte Porsche, voor mij dan. Dus deze mag er zeker komen!

Ach, waarschijnlijk zeggen we over 15 jaar hetzelfde over de huidige generatie wagens. Dan rijden we wss allemaal met een MB of BMW met een driecylinder rond :-).

@ Patat: als je gaat vergelijken met de oudere generaties bestaan er tegenwoordig geen "echte" BMW's, Benzen of Porsches meer. Maar als je het verleden even vergeet heb je toch niet te klagen over wat er vandaag uit de fabrieken rolt :-p Maar ik begrijp je punt volledig, liever een dikke 993 Turbo dan een 991 of een E46 M3 dan een E92 ;-)

Yvesw 13:55
afbeelding van Yvesw

@Kenny: Amen! ;)

Techno Patat 16:55
afbeelding van Techno Patat

Idd Yves! Amen Kenny, Amen!

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws