De ondoorgrondelijke wegen van het wereldwijdeweb hebben hun slag weer thuisgehaald. Er is namelijk fotomateriaal uitgelekt van de facelift van de Porsche Cayman en Boxster. In het gelekte document staat dat de nieuwe versies van deze modellen in februari 2009 in de showroom zullen staan. De facelift is zoals verwacht vrij subtiel en beperkt zich veeleer tot een algemene upgrade van het design en de uitrusting zodat dit alles weer mee is met de tijd. Onder de motorkap zullen er grotere veranderingen te vinden zijn. Zo krijgen de Cayman en Boxster vanaf modeljaar 2009 de nieuwe 2.9l onder de 'motorkap' en de 3.4l motor van de 'S' -modellen zijn dankzij een systeem van directe injectie krachtiger en zuiniger.
Het PDK-systeem zal optioneel beschikbaar worden overheen het hele gamma.
Ik zet de technische gegevens even uiteen voor jullie.
Porsche Cayman/Boxster
In basisuitvoering krijgt deze een 2.9l met 255pk en 214Nm aan koppel. De topsnelheid bedraagt 263km/h. De sprint naar de 100 wordt afgehandeld in 6sec, 5.8sec in combinatie met de PDK transmissie. Deze optionele PDK 7-traps versnellingsbak vervangt de Tiptronic S. Je kan ook een Sports Chrono package bestellen dat launch control en LSD (limited-slip differentieel) inhoudt.
De CO2 uitstoot bedraagt 223g/km voor de manuele en 221g/km voor de PDK, voorheen bedroegen deze waarden respectievelijk 227 en 242 g/km.
Porsche Cayman S/Boxster S
De 3.4-l van de 'S' zal voorzien zijn van Porsches nieuwe DFI (direct fuel injection system) en levert nu 210pk en heeft 265Nm koppel.
Een sprintje naar de 100 duurt 5.3sec met de manuele bak en slechts 5sec met de PDK transmissie.
De CO2 uitstoot bedraagt 230g/km en 223g/km voor de PDK tegenover 254g/km en 262g/km(Tip S) voor het uittredende model.
via DR
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 3 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden