We moeten er geen doekjes om winden: de nieuwe Defender is een heus luxepaardje geworden. Zo wordt hij anno 2023 waarschijnlijk vaker op naam gezet door influencers dan door landbouwers en wat die influencers het liefste willen, is een Defender die jij niet hebt... Enter: Flying Huntsman 90 Spyder.
Er was een tijd waarin je de Defender ook zonder dak kon bestellen, maar daarvoor kan je sinds de komst van het nieuwe model niet meer bij Land Rover terecht. Dat zet met andere woorden de deur op en kier voor coachbuilders die maar al te graag dat gat in de markt opvullen, kijk maar naar de Valiance Convertible van Niels Van Roij... Maar goed: als je dan toch bij een coachbuilder langsgaat, dan kan je zowel helemaal losgaan.
Tweepersoonstentje
Maak dus kennis met de Flying Huntsman 90 Spyder, een Defender die je moeilijk omschreven krijgt zonder hier en daar wat wenkbrauwen te doen fronsen. Zo is ontwerpbureau Kahn Design vertrokken van de standaard Defender 90, maar wordt het gros van het plaatwerk met de hand gevormd uit aluminium. Daar bouwen de Britten een achterpartij mee die je anders op een Spyder van pakweg Porsche-niveau had verwacht... Maar dan dus hogerop. De hele ombouw duurt zes maanden per stuk, en het eindresultaat is een tweezits Defender met achterin een flinke kofferruimte waar meteen ook het petieterige tentdakje in past.
Is je interesse bij deze geprikkeld, dan zal je je best als de bliksem bij Kahn Design gaan aanmelden. Hun coachbuilders van de Flying Huntsman-afdeling beloven namelijk slechts acht stuks van deze bizarre Defender te gaan bouwen, al krijgen de gelukkigen dan wel de kans om hun exemplaar helemaal naar smaak aan te kleden. Het prijskaartje zal dan ook niet mals zijn, al geeft Kahn Design daarover nog geen indicatie... Maar zoals altijd in dit wereldje geldt: als je ernaar moet vragen, kan je 't waarschijnlijk niet betalen.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 3 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden