De Duitse tuner Manhart laat zich weer opmerken. Met de ER 800 heeft het een strijdwapen op basis van de Mercedes-AMG E 63 S in handen waarmee het zonder blikken of blozen de Brabus 800 in het vizier neemt.
Manhart vertelt er al meteen bij dat het van plan is om maar vijf exemplaren te bouwen van zijn ER 800. Die vertrekken allevijf wel van de Mercedes-AMG E 63 S, en dus met 612 pk op basis van een 4.0 V8 met twee turbo’s. Door een gewijzigde turbo, intercooler en ECU-mapping wordt dat flink wat meer. Tel daar nog een carbon luchtinlaat en een hele uitlaatlijn bij, en het vermogen komt uit op een indrukwekkende 809 pk, het koppel op 1.070 Nm.
Daarmee komt Manhart op het speelterrein van Brabus, dat met de 800 eveneens een eigen interpretatie van de E 63 S in zijn aanbod heeft. De tuner uit Bottrop klokt af op 800 pk en 1.000 Nm, waardoor het psychologische overwicht nipt bij Manhart komt te liggen. Dat wil evenwel niets kwijt over acceleratiecijfers en topsnelheden.
Wel laat Manhart nog weten dat er stevigere keramische remschijven voor de vooras zijn, en twee manieren om aan de standaard luchtvering te sleutelen zodat de ER 800 20 tot 30 millimeter dichter tegen het asfalt ligt. Vooraan en achteraan monteert de Duitse tuner 21-duimsvelgen. Een zwart radiatorrooster en de goudkleurige stickerset maken het patserplaatje af.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden