De nieuwe Land Rover Defender beschikt nog steeds over hallucinante offroadkwaliteiten maar verpakt die in een meer stedelijke outfit. Tuner Manhart gooit de offroadkwaliteiten echter uit de deur. Met dank aan joekels van 24-duims velgen en een serieuze verlagingskuur. De puristen draaien zich om in het slijk.
De Defender, jarenlang was het een auto voor de connaisseurs. Een auto die niet op de radar kwam van de m'as-tu-vu-generatie. Tot nu, want de nieuwe generatie weet net zoals de Mercedes G-Klasse de tuningsbrigade aan te trekken. Ook Manhart weet niet met haar fikkels van de offroader te blijven. Het resultaat is de DP500, een niet meer offroadwaardige Defender. Tja.
Bad ass
Manhart vond het namelijk een slim idee om de Defender fors te verlagen (30 mm) en er maar liefst 24-duims velgen onder te steken die omhuld zijn in een dun laagje rubber. Het resultaat is een soort van bad ass Defender. Als je van dit soort dingen houdt. Achterop hangt trouwens geen 24-duims velg, wel een 22-duims exemplaar. Lijkt ons heerlijk handig om te vervangen aan de kant van de weg.
Nu goed, het uiterlijk is niet het enige dat Manhart onder handen neemt. Nee, ook de zes-in-lijn turbobenzine voorin krijgt een anabolenkuur. Die mag voortaan dankzij een aangepaste ECU maar liefst 512 pk en 710 Nm naar de vier wielen sturen. 24-duims velgen en +500 pk in een Defender... de wereld is officieel doorgedraaid.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden