De Amerikaanse tuner ECD Automotive Design specialiseert zich in het ombouwen van Land Rovers. Hun laatste creatie? Een Defender met Tesla-batterij. Een Land Rover Defender P100D, zo je wil.
Meestal monteert ECD grote V8-blokken in het vooronder van hun Defenders, maar deze keer gooiden de Britse Amerikanen het over een andere boeg. ECD nam de aandrijflijn van een Tesla Model S Performance (de voormalige P100D) en monteerde die met de hulp van een bevriend bedrijf op het chassis van een Defender.
Het resultaat is een batterij met capaciteit van 100 kWh, een laadtijd van 5 uur (driefasig) en een rijbereik van 354 kilometer. Al bij al geen slechte prestatie, want een Tesla is natuurlijk aerodynamisch geoptimaliseerd, maar de Defender heeft de aerodynamica van een Amerikaanse koelkast. Dat neemt niet weg dat de Land Rover Defender van ECD amper een dikke 5 seconden nodig heeft om 100 km/u te halen.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 3 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 3 uur geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 7 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 7 uur geleden