Als de Duitse tuner Brabus nog eens van zich laat horen, dan zullen we het geweten hebben. In Genève krijgen we deze 800 Adventure XLP te zien, op basis van de Mercedes-AMG G 63.
Voor de 800 Adventure XLP ontwikkelde Brabus een nieuw onderstel, dat niet alleen de wielbasis met zowat 69 centimeter verlengt maar ook de bodemvrijheid deed toenemen tot 49 centimeter. Goed nieuws voor de terreincapaciteiten – al is dat nooit echt het probleem van de Geländewagen geweest – die nog een duwtje in de rug krijgen van het terreinrubber dat de 22-duimsvelgen omgordt.
Door de banden is de topsnelheid van deze 800 Adventure XLP begrensd op 210 km/u, maar Brabus zou uiteraard Brabus niet zijn als het geen 800 pk en 1.000 Nm puurt uit de 4.0 V8 biturbo. Dit monster schiet dan ook naar 100 km/u in 4,8 seconden.
De G-Klasse werd omgebouwd naar een pick-up. Brabus voorziet optioneel een landingsplaats voor een drone op de laadbak. Die drone kan volgens de Duitsers hulpgoederen transporteren naar gebieden waar zelfs deze 800 Adventure XLP niet geraakt. Standaard krijgt de auto een matzilveren koetswerkkleur mee en een donkerbruin lederen interieur. Maar uiteraard is bij de Duitse tuner zowat alles mogelijk...
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 11 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 12 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 15 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 18 uur geleden