Ter gelegenheid van de Wörthersee Tour van dit jaar plant Audi de gelauwerde 2.5 vijfcilinder uit onder andere de TT-RS in de kleinste Audi, de A1. De ingenieurs brachten het vermogen naar 503 pk en 660 Nm, waardoor de wagen nu sneller dan de wind naar de 100 km/u sprint, in 3,7 seconden om precies te zijn. Door de elektronische begrenzing ligt de topsnelheid van de wagen op 250 km/u en misschien is dat maar goed ook.
Om nog enkele prestatiecijfers op te noemen. De sprint naar 200 km/u werkt hij af in 10,9 seconden. Maar ook het koppel doet zijn werk. Want van 80 km/u naar 120 km/u neemt amper 2,4 seconden in beslag.
De Audi A1 Clubsport Quattro, die 1.390 kilogram weegt, krijgt naast vierwielaandrijving ook keramische remschijven en 19 inch velgen mee. Een gigantische dakspoiler moet hem laten opvallen tussen het publiek op de Wörthersee Tour, dat van 1 tot 4 juni rond deze wagen zal samentroepen.[
]1
De lak die Audi gebruikte heet Glacier White matt paint finish. Het dak werd gemaakt uit CFRP (carbon fiber-reinforced polymer) en de vier ringen op de bumpers zijn van massief aluminium. Verder merken we ook nieuwe sideskirts op, nieuwe bumpers met de obligatoire luchthappers, zijspiegels uit het R8 kamp en een serieus uitgekaste bodykit die ons moet doen denken aan de Ur-Quattro.
Omdat de A1 Clubsport Quattro een wagen is voor het circuit hebben ze geen achterzetels voorzien. Die bank moest plaats maken voor een rolkooi en een opbergvak voor de racehelmen. Er is ook geen infotainmentsysteem aanwezig. De kuipzeteltjes zijn dezelfde als die van de R8 GT.
Het gaat voor alle duidelijkheid om een concept car, waar niet direct een productieversie uit zal voortvloeien.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 3 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden