Hoe snel mag je nu eigenlijk rijden voor de flitspaal af gaat? Want de overheid hanteert toch een marge? Een nieuw omzendbrief van het college van Procureurs-Generaal moet duidelijkheid scheppen.
Die duidelijkheid moet er komen omdat de lokale politie tot nog toe zelf de 'foutmarge' mocht instellen tussen 6,7 of 9 kilometer per uur. Die marge wordt nu steeds op 7 kilometer per uur gezet, behalve op de autostrade. Simpel gezegd; in een zone 50 zal de flits pas afgaan als je 7 km/u te snel rijdt (57 km/u). Idem voor een zone 70 (77 km/u) en zone 30 (37 km/u). Op de autostrade wordt de marge iets opgetrokken, want daar zal je pas tegen de lamp lopen vanaf 129 km/u.
Gaat de flits af, dan bedraagt de minimumboete 53 euro, voordien was dat 50 euro. Vanaf 17 km/u te snel (bijvoorbeeld 67 in een zone 50) loopt de boete snel op per kilometer per uur te snel.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 4 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden