De Duitse regeringsonderhandelingen zijn ten einde en de besluiten hebben gevolgen voor buitenlandse automobilisten. De overheid wil namelijk via een tolheffing centjes verdienen voor het onderhoud van de snelwegen.
Veegde België na luid protest van de buurlanden eerder dit jaar nog de plannen voor een wegenvignet van tafel, dan voert Duitsland ze gewoon door. De tol geldt ook voor de Duitser zelf, al krijgt die een compensatie voor het tolgeld op een ander deel van zijn belastingen. Duitsland heft de tol om de dure investeringen in wegen en spoorwegen terug te verdienen. Vanaf 1 januari 2015 zou de heffing al in voege kunnen treden.
Duitsland staat niet alleen in de tolheffing, zowat alle andere Europese landen heffen tol op verschillende snelwegen, alleen België en Nederland blijven achter, op wat toltunnels na.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 3 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden