De eindafrekening van de elektriciteit is binnengekomen bij de overheid en daaruit blijkt dat er minder bespaard werd dan men oorspronkelijk dacht toen men het idee opperde om de verlichting langs de Vlaamse snelwegen te doven. Men ging er van uit dat deze maatregel een besparing van 2 miljoen euro zou opleveren. Het energieverbruik daalde in 2011 inderdaad met zowat 10 procent en toch stegen de geschatte energiekosten in 2011 van 12,4 naar 12,7 miljoen euro. Oorzaak daarvan zijn de stijgende elektriciteitsprijzen. In 2009 betaalde men nog 13,6 miljoen euro voor de verbruikte energie.
Het Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer onderhoudt langs de Vlaamse snel- en gewestwegen zowat 94.000 verlichtingspalen, samen goed voor 145.000 lampen. In de zomer van vorig jaar werd beslist om de verlichting 's nachts te doven langs de meeste snelwegen, behalve aan op- en afritten en op ringwegen.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 1 dag geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 1 dag geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 1 dag geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 1 dag geleden