Ford is klaar met berekenen wat de elektrische Explorer moet gaan kosten in België. Die krijgt een vanafprijs van 44.950 euro en pakt als Extended Range in één klap uit met maximaal 602 km range. De leasingmarkt wrijft nu al in de handjes.
Bijna éxact een jaar geleden haalde Ford het doek van de Ford Explorer, het Amerikaanse broertje van de Volkswagen ID.4 zeg maar. Hoewel we er even op hebben moeten wachten, komt hij deze zomer daadwerkelijk naar het straatbeeld. De prijzen, die hebben we daardoor ook eindelijk in onze hand. Kijk maar even mee
RWD of AWD
Ford biedt drie aandrijfversies aan verspreidt over twee uitrustingsniveaus. Zo is er de naamloze basisuitvoering en een hogere Premium-versie. Beide versies starten als RWD Standard Range en beschikken dan over een elektromotor van 170 pk op de achteras en een accu van 52 kWh. Pas eind dit jaar zal die versie beschikbaar worden met een basisprijs van 44.950 euro. Ford wil namelijk eerst de RWD Extended Range in de spotlight zetten. Die heeft een elektromotor op de achteras van 286 pk (545 Nm) en een accu van 77 kWh. Daarmee schopt de Explorer Extended Range het tot maximaal 602 km (572 km voor versie Premium). De basisversie kost 48.950 euro, terwijl je voor de Premium minimaal 52.650 euro kwijt bent als Extended Range.
Graag vierwielaandrijving? Dan moet je voor de AWD Extended Range gaan. Die krijgt ook nog een elektromotor op de vooras en ziet het vermogen daardoor stijgen tot 340 pk. Dankzij een nét wat grotere accu van 79 kWh blijft een range van maximaal 566 km mogelijk. De basisprijs bedraagt 60.950 euro voor deze "Dual Motor". Een warmtepomp van 1.200 euro staat steevast in de optielijsten.
Stel HIER zelf je Ford Explorer samen en check hieronder onze video over deze Volkswagen ID.4 met Amerikaans sausje:
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 14 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden