Wanneer de volgende generatie Dacia Sandero in 2027/208 zal verschijnen komt die er meteen met twee opties: een benzinemotor of een compleet elektrische aandrijflijn. Op die manier wil Dacia het succesverhaal van de compacte hatchback verder zetten.
Vorig jaar moest de Dacia sandero enkel de Tesla Model Y voor laten gaan in de Europese verkooplijsten. Waardoor je gerust kan stellen dat de Sandero een ontiegelijk belangrijk model is voor het Roemeense merk. Tijdens het Autosalon van Genève wist CEO Denis Le Vot te zeggen dat de volgende generatie Sandero volledig op de overgangsperiode mikt. Door zowel een variant op benzine als elektrokracht aan te bieden.
Eerste van het merk
De Sandero wordt daarmee de eerste van het merk die zowel op verbrandingsmotoren als op elektriciteit mikt. Momenteel heeft Dacia ook al de Spring als goedkoopste EV van Europa. De relatief nieuwe Duster zal gedurende zijn huidige generatie (die tot pakweg 2032 loopt) géén elektrische versie krijgt.
Dacia is er van overtuigd dat het de vruchten kan plukken van Renault's EV-afdeling Ampere. Lees je tussen de lijnen door, dan lijkt het vanzelfsprekend dat de elektrische Sandero wel eens de fundamenten van de recent voorgestelde 5 E-Tech kan lenen. Daardoor zou de "Sandero EV" kunnen pronken met een range tot 400 km. Hét belangrijkste volgens CEO Le Vot is dat Dacia betaalbare modellen kan blijven aanbieden, ongeacht de aandrijflijn.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 12 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden