MG neemt zustermerk IM mee naar Europa

IM L6 automerk belgie

Volgende week zal SAIC, het moederbedrijf van MG, een nieuw merk onthullen in Europa. Dat merk heet IM en zal zich toespitsen op premium sedans en grotere SUV's. De IM L6 mag de spits afbijten met zo maar even 800 km range. Zelfs Audi ging al aankloppen om het platform te lenen!

Geloof het of niet, maar volgende week zal het Autosalon van Genève nog eens doorgaan in... Genève! Daardoor staat er een hoop nieuw vierwielig goed voor Europa in de coulissen te wachten. Dat komt niet enkel van bestaande merken, want MG brengt zelfs een zustermerk mee naar Europa. Maak kennis met IM.

Ingrids Garage?

Staat MG nog voor Morris Garages, dan staat IM niet plots voor Ingrids Garages. Nee, IM is de afkorting van Intelligent Mobility. Waarmee moederbedrijf SAIC duidelijk maakt dat IM vooral uit zal pakken met premium producten voor de leasemarkt. Het gaat dan over volstrekt elektrische grote sedans en SUV's. Vervolledigen we het marketingpraatje, dan toont IM "een duidelijk engagement voor het gebruik van geavanceerde technologie in rijassistentie en -bediening, intelligente en geconnecteerde diensten voor bestuurders en toonaangevende EV-aandrijflijnen." Kijk, dat weet je dan ook weer al.

IM L6 automerk belgie

Omdat een merk presenteren zonder modellen wat flauw is - we keken lange tijd naar jou, Lancia - zal op het autosalon van Genève op 26 februari het doek worden gehaald van de IM L6. Dat is de Europese versie van de Chinese L7, een stevige sedan met een sprinttijd naar de honderd van minder dan 3 seconden en een range van 600 km tot wel 800 km. Dat laatste gaat IM trouwens bereiken met een solid state-batterij. In 2025 zal het merk uitrollen in Europa.

Ook voor Audi

De komst van IM is op z'n minst interessant, want tot voor kort leek het vooral een Chinees avontuur te blijven. Ook bij Audi vloeken ze vandaag waarschijnlijk binnensmonds. Want in 2023 sloot het merk met de vier ringen een overeenkomst met SAIC om het platform van IM te mogen gebruiken voor nieuwe Audi's. Daarmee kan het Duitse merk binnenkort dus niet meer stoefen in Europa, omdat er waarschijnlijk een goedkoper alternatief met hetzelfde platform bij de IM-dealer staat.

IM L6 automerk belgie

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws