Aan het sneltempo dat BYD's auto's naar Europa haalt, is het niet ondenkbaar dat we binnen afzienbare tijd deze Denza N7 aan onze laadpalen zullen tegenkomen. Sympathie zal die daar niet meteen opwekken, want de Denza N7 valt op te laden aan twee laadpunten tegelijkertijd. En jawel... daardoor laadt hij sneller.
Dat we bij lange nog niet alles gezien hebben met de elektrische auto bewijst BYD nogmaals met de Denza N7, een nieuwe vlaggenschip-SUV van het Chinese merk. Die pakt niet enkel uit met een lekkere styling, forse accu (91.3kWh LFP) en stevig wat vermogen (522 pk). Hij valt ook te "dual chargen". Jep, dat is exact wat je denkt dat het is.
Hommeles aan de laadstations
Standaard kan je de Denza N7 namelijk snelladen aan 150 kW DC. Is dat echter niet snel genoeg, dan kan je gewoonweg nog een tweede laadkabel in de potige SUV steken. Daardoor stijgt het laadvermogen naar 230 kW. Op die manier lijkt BYD dus een manier te hebben gevonden om de 800 volt architectuur die nodig is om te supersnelladen te omzeilen.
De vraag is echter hoe sympathiek je jezelf maakt aan de snellader door twee laadpunten op te souperen. Anderzijds, na een kwartiertje zou er tot wel 350 km aan range terug in de Denza N7 zijn gepompt. Wat vinden jullie, gek of geniaal, deze oplossing van BYD?
CHECK IN ONDERSTAANDE VIDEO HOE HET IN ZIJN WERK GAAT (Vanaf 2:37):
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 3 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden