Audi is bezig met het ontwikkelen van eigen laadstations. Daarmee wil ze de chauffeurs een plek bieden die hen comfortabel laat wachten in tijden waarin het opladen gemeengoed wordt.
Het oplaad-idee van Audi verschilt danig van de Superchargers bij Tesla. Bij die laders blijf je gewoon lekker in je auto zitten terwijl je voor een paar minuten de batterij weer oplaadt. Bij Audi wordt de ervaring vollediger want de docking stations zouden een heuse lounge ruimte krijgen om het de gebruikers naar de zin te maken.
met extra batterijen
De Audi-oplaadruimte krijgt een kubusvorm met eromheen zes laadpalen. Wie zijn Audi wil opladen, zou vooraf kunnen reserveren om zeker te zijn van zijn plaats. De maximale laadsnelheid bedraagt 300kWh, net iets meer dan de 270 kWh die bijvoorbeeld de e-tron GT aankan. Om voldoende energie te voorzien maakt Audi gebruik van batterijen die elektriciteit opslaan, met een maximum van 2,45 mWh.
Volgens Audi wordt de nood aan dat soort ervaring bij laadstations groter aangezien steeds meer mensen een elektrische wagen zullen gaan rijden. Ook bij Audi zelf breidt het aanbod gestaag uit, tegen 2025 wil het merk een goeie 20 verschillende elektrische modellen in het uitstalraam hebben staan. De lounge-laadoplossing van Audi wordt vanaf de zomer getest op kleine schaal, in samenwerking met een aantal partners.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 1 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 2 uur geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 6 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 6 uur geleden