Aan het begin van 2021 vindt Kia het nuttig om zich met een nieuw logo en een nieuwe slogan een nieuwe merkidentiteit aan te meten. Die vormen de aanzet voor de vernieuwing binnen het hele merk.
Nieuwe ambities, nieuwe plannen en daarbij nieuwe modellen in de toekomstige autoindustrie. Dat is wat nog op het programma staat in de komende weken bij Kia. In de aanloop van een nieuwe merkstrategie pakken de Koreanen uit met een nieuw logo, dat met behulp van 303 pyrodrones in de lucht werd getoond. Die 303 drones waren overigens goed voor een notering bij Guinness World Records.
Volgens Kia lijkt het nieuwe logo op een geschreven handtekening. Dat vinden wij ook, want het logo lijkt geschreven zonder de pen van het blad papier te heffen. De symmetrie moet vertrouwen uitstralen, de ononderbroken lijn heeft volgens Kia te doen met hun toewijding om inspiratie te brengen. Het is maar wat je uit een paar letters en hun schrijfwijze haalt, natuurlijk.
De nieuwe slogan luidt "Movement that inspires". Dat heeft hetzelfde ritme als hun eerdere "Power to surprise", al is de inhoud dus veel meer gelinkt aan de semantiek achter het nieuwe logo.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Dus liever volle pot betalen, dan met overschot aan zonnepanelen ? En 2 aansluitingen... Als...
Door David 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
In mijn ogen helemaal niet zo dom. Dit heb ik zelf ook al overwogen wanneer ik full elektrisch zou...
Door Maarten 19 uur geleden
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 23 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 23 uur geleden