Jaguar heeft zijn XF een opfrisbeurt gegeven. De berline en Sportbreak zien ex- en interieur opnieuw op de tekentafel belanden en krijgen een milde hybride dieselmotor onder de kap.
De tweede generatie van de Jaguar XF is intussen ruim vier jaar op de markt, waardoor er zich traditiegetrouw een facelift opdringt. Die krijgt de Britse berline in de vorm van een gewijzigde voorkant. We noteren onder meer een breder radiatorrooster en grotere luchtinlaten in de voorbumper, hertekende luchtsleuven in de flanken en nieuwe led-koplampen. Achteraan worden de lichtblokken voortaan donker omkaderd, en zien we een bredere bumper.
Binnenin is het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem de grootste aandachttrekker. Dat heeft een touchscreen van 11,4 duim dat het dashboard domineert. Er zijn nieuwe inzetstukken en afwerkingsmogelijkheden voor het interieur, terwijl de keuzehendel voor de automaat een nieuw ontwerp kreeg. Ook de deurpanelen werden hertekend, en de zetels kregen een nieuw ontwerp met bredere kussens.
De gefacelifte Jaguar XF rijdt het toneel op met drie motoren: twee benzinemotoren en een nieuwe dieselmotor. De benzinemotoren zijn de 25t en 30t, een 2.0-viercilinder met respectievelijk 250 en 300 pk. Die eerste heeft standaard achterwielaandrijving en optioneel vierwielaandrijving, terwijl de krachtigste versie standaard de vier wielen aandrijft.
Aan dieselkant verschijnt er een nieuwe, milde hybride 2.0-viercilinder met 204 pk en achter- of vierwielaandrijving. Die gebruikt een riemaangedreven starter/generator met 48-voltcircuit voor elektrische ondersteuning bij acceleraties en start/stop-situaties. Voor een achterwielaangedreven berline geeft Jaguar WLTP-cijfers op van 130 g/km aan CO2 en een verbruik van 4,9 l/100 km. Een vierwielaangedreven Sportbrake heeft iets meer nodig: 137 g/km en 5,2 l/100 km.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden